Subject: FW: Kiili valla Vaela küla Saare ja Tominga kinnistute (Vaela veekeskuse) detailplaneeringu materjalid koostööks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 12 Feb 2024 15:44:29 +0200

Palun reg

From: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Monday, February 12, 2024 3:32 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Kiili valla Vaela küla Saare ja Tominga kinnistute (Vaela
veekeskuse) detailplaneeringu materjalid koostööks ja arvamuse
avaldamiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks Kiili valla Vaela küla Saare ja Tominga kinnistute (Vaela
veekeskuse) detailplaneeringu materjalid. Detailplaneeringu digitaalsed
materjalid on leitavad ja alla laetavad aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/ErQ2AkUJF1NCq0G0Y_hoED4BhKyy4LkFSTX
xGnbMGQz6pg?e=E6gpj2>  21025 Saare ja Tominga DP.

Detailplaneeringus on kavandatud olemasolevate kinnistute ümberkruntimise
teel moodustatakse kaks 100% ärimaa krunti ja üks 100% transpordimaa
kinnistu:

*	Krundile pos 1 määrakse ehitusõigus spordikompleksi ja veekeskuse
ehitamiseks.
*	Krundile pos 2 määrakse ehitusõigus ärihoone (toitlustus, büroo,
tankla jne) ehitamiseks.
*	Krunt pos 3 on kavandatud Vaela teed (tänane 11506 Opmani tee, mis
antakse üle munitsipaalomandisse) ja 11115 Kurna – Tuhala teed ühendava
tee rajamiseks.

Planeeringu liikluslahenduse väljatöötamisel on aluseks võetud „Riigitee
nr 11115 Kurna–Tuhala km 2,196–4,556 ja riigitee nr 11507 Kangrumetsa tee
km 0,000–0,550 eskiis“ (Teedeprojekt OÜ töö nr T02022) ning seda
täiendatud ja tehtud ettepanek selle muutmiseks:

*	Kõrvalmaanteede 11115 Kurna – Tuhala tee ja 11502 Kurna tee
ringristmikku on ca 5 m võrra nihutatud Tallinna ringtee poole, et saada
parem lahendus uuele ühendusteele;
*	Uue ühendustee kurviraadiust on muudetud selliselt, et tee kulgeks
vähem eraomandis kinnistutel;
*	Uuelt ühendusteelt on krundile pos 1 nähtud ette kõikide pöörete
sooritamist võimaldav juurdepääs;
*	Uue ühendustee ja Vaela tee ristmiku lahendust on muudetud, et
parandada nähtavustingimusi;
*	Planeeringualaga külgnevas lõigus on Vaela tee ette nähtud säilima
samas asukohas, kuid ca 1 m võrra kitsamana, et mahutada sõidutee ning
jalgratta- ja jalgtee vahele busside ja sõiduautode parkimiskohad. Tee
võiks sellisel juhul anda üle munitsipaalomandisse.
*	Vaela tee ristumine Opmani teega on ette nähtud likvideerida ning
tee lõppeks juurdepääsuna krundile pos 2;
*	Vaela tee äärne jalgratta- ja jalgtee on ette nähtud säilima
muutmata kujul samas asukohas.

Lugupidamisega

Veiko Rakaselg, BSc
projektijuht
mob: +372 5341 4263
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>